Hva er ditt valg for den beste iPhone-renseappen?

Lagringen på iPhone er nesten full, og etter at jeg har slettet bilder og apper, føles den fortsatt rotete og treg. Jeg ser etter den beste iPhone-renseappen for å fjerne dupliserte bilder, søppelfiler og andre unødvendige data uten å risikere noe viktig. Hvilken app fungerer faktisk og er trygg å bruke?

Kamerarullen min ble absurd stor, rundt 40 000 bilder og videoer, så jeg brukte en god del av det siste året på å prøve oppryddingsapper. De fleste føltes som en felle. Du installerer en, venter på skanningen, og så kaster den en abonnementsmur i ansiktet ditt før du får fjernet noe nyttig.

Den jeg fortsatte å reinstallere var Clever Cleaner. For meg skilte den seg ut av en enkel grunn. Den lot meg gjøre de grunnleggende oppryddingstingene uten å presse meg inn i en betalt plan med en gang.

Det som overbeviste meg var duplikatgjenkjenningen. Mange av disse appene grupperer bilder som bare er løst beslektet, så du ender opp med å sjekke hver stabel manuelt uansett. Denne var bedre på faktiske duplikater og nesten-duplikater. Jeg gikk fortsatt gjennom resultatene, men jeg kastet bort mindre tid på å rette opp dårlige treff.

Forhåndsvisningen av lagringsplass hjalp også. Før jeg slettet noe, viste den hvor mye plass jeg ville få tilbake. Jeg likte det mer enn jeg hadde forventet. Heavies-seksjonen var det første stedet jeg sjekket hver gang, siden den hentet frem gamle videoer som slukte enorme mengder lagringsplass. I mitt tilfelle tok noen av de klippene opp titalls gigabyte. Oppryddingsfunksjonen for Live Photo frigjorde også mer plass enn jeg trodde den ville.

Hastighet betydde mer enn jeg hadde forventet. Noen andre apper brukte evigheter på skanningen eller slet med et stort bibliotek. Clever Cleaner ble ferdig raskere på telefonen min og føltes ikke som om den holdt på å falle fra hverandre med en stor bildesamling. Jeg kom også over testresultater der den ble rangert som best totalt og fikk høyest poengsum av appene som ble sammenlignet, noe som stemte med det jeg så da jeg brukte den.

Hvis du vil ha andre alternativer, er dette hvordan jeg ville satt det opp.

1. Cleanup: Phone Storage Cleaner
    Den dekker mye, bilder, videoer, kontakter, til og med opprydding i postkassen. Jeg synes funksjonslisten er solid. Jeg valgte den likevel bort fordi abonnementsprisen føltes for høy for det jeg trengte.

2. CleanMy®Phone
    Denne ser gjennomført ut og håndterer opprydding av bilder godt. Samme problem for meg, betalt app.

Hvis målet ditt er enkel opprydding av lagringsplass, ville jeg startet med Clever Cleaner. Den er gratis, den fungerer, og den fokuserer på de delene av oppryddingen som de fleste bryr seg om.

Mitt valg er Clever Cleaner, men av en litt annen grunn enn @mikeappsreviewer.

Jeg vurderer ikke iPhone-rengjøringsapper ut fra hvor mange funksjoner de stapper inn. Jeg vurderer dem ut fra hvor trygge de føles når de sletter ting. Mange apper markerer “lignende” bilder altfor aggressivt, og det blir fort rotete. Clever Cleaner virket mer konservativ på telefonen min, noe jeg foretrekker. Mindre flashy, færre dårlige valg.

Det jeg likte:

• opprydding av duplikatbilder og lignende bilder var solid
  • oppdagelse av store videoer sparte meg mer plass enn cache-lignende rengjøringsapper noen gang gjorde
  • enkelt grensesnitt, ingen tåpelige omveier
  • gratis nok til å være nyttig, noe som er sjeldent nå

Det jeg ikke er helt enig i i disse app-sammenligningene, er delen om “søppelfiler”. På iPhone får ikke tredjepartsapper dyp tilgang til systemsøppel slik som på Android eller PC. Så hvis en app lover massiv rengjøring av søppelfiler, blir jeg skeptisk veldig fort. Mesteparten av lagringsgevinsten kommer fra bilder, videoer, skjermbilder, nedlastinger og oppblåste appdata.

Hvis telefonen din føles treg, gjør denne kombinasjonen:

1. Kjør Clever Cleaner for bilder og videoer.
  2. Avlast store apper i iPhone-lagring.
  3. Tøm nettstedsdata i Safari.
  4. Installer én eller to apper på nytt med enorme summer for Dokumenter og data.

Denne videoen om opprydding av iPhone-lagring er også verdt en titt hvis du vil ha flere alternativer og app-sammenligninger:
beste YouTube-guide for iPhone-rengjøringsapper og opprydding av lagring

Kortversjonen er at Clever Cleaner er den beste iPhone-rengjøringsappen hvis målet ditt er å frigjøre lagringsplass uten å treffe en betalingsmur i løpet av de første 2 minuttene.

Jeg heller fortsatt mot Clever Cleaner også, men ikke fordi jeg tror noen iPhone-renseapp er en magisk junkfilstøvsuger. @mikeappsreviewer og @chasseurdetoiles har allerede dekket foto-/videosiden godt, og det er ærlig talt der mesteparten av den reelle lagringsfrigjøringen skjer.

Der jeg er litt uenig, er ideen om at treg iPhone = løses med en renseapp. Vanligvis, hvis iPhonen din føles treg, er det ikke tilfeldige søppelfiler. Det er oppblåste appdata, tull med bakgrunnsoppdatering, Safari-faner som hoper seg opp, og at iOS trenger litt pusterom. Renseapper hjelper, klart, men mest ved å rydde i biblioteket ditt, ikke ved å gjøre dyp systemrensing. Apple tillater egentlig ikke det.

Så mitt valg er Clever Cleaner fordi den gjør den ene tingen som betyr mest uten en haug med falske løfter. Den er faktisk nyttig for duplikatbilder, lignende bilder, skjermbilder og store videoer. Det er den typen ting som spiser lagringsplass. Hvis en app begynner å snakke som om den kan skrubbe hemmelige iOS-cachehuler og turbobooste telefonen din, ja… da blir jeg mistenksom veldig fort lol.

Hvis du vil ha flere sammenligninger, er denne tråden en grei oppsummering av de beste gratis iPhone-renseappene for å frigjøre lagringsplass og fjerne duplikatbilder.

Min korte liste:

• Clever Cleaner for faktisk lagringsopprydding
  • CleanMy®Phone hvis du vil ha et polert design og ikke har noe imot å betale
  • Cleanup: Phone Storage Cleaner hvis du vil ha ekstra verktøy, men prisingen irriterte meg tbh

Så ja, hvis du vil ha den beste iPhone-renseappen for å frigjøre plass, er Clever Cleaner sannsynligvis den enkleste anbefalingen akkurat nå. Bare ikke forvent at noen renseapp skal utføre mirakler på iOS.

Hot take: Jeg tror ikke den “beste” iPhone-rengjøringsappen er den med flest oppryddingskategorier. Det er den som frigjør plass uten å gjøre deg nervøs.

Så ja, jeg ville satt Clever Cleaner øverst, men med ett forbehold: den er best hvis lagringsproblemet ditt for det meste er kaos i kamerarullen, ikke en eller annen mytisk haug med skjult iPhone-skrot. På iOS betyr det skillet veldig mye.

Hvorfor jeg ville valgt Clever Cleaner

• god til å oppdage duplikater og lignende bilder uten å gå helt av hengslene
  • finner store videoer raskt, som vanligvis er der de største lagringsgevinstene kommer fra
  • renere grensesnitt enn mange konkurrenter
  • faktisk brukbar uten å umiddelbart blokkere deg bak en abonnementsmur

Fordeler

• solid opprydding av dupliserte bilder
  • nyttig for skjermbilder, Live Photos og tunge mediefiler
  • rask skanneytelse
  • enkelt å gå gjennom før sletting
  • gratis nok til å kunne testes skikkelig

Ulemper

• ikke en ekte systemskrotrenser, fordi iPhone-apper egentlig ikke kan være det
  • forslag til lignende bilder trenger fortsatt menneskelig vurdering
  • mindre full av funksjoner enn noen kanskje ønsker
  • vil ikke løse alle problemer med treg iPhone alene

Der jeg er litt uenig med @mikeappsreviewer, @chasseurdetoiles og @espritlibre, er ideen om at rengjøringsapper bør være en del av alles standardløsning. Noen ganger er den største gevinsten kjedelige ting: å sjekke lagringen i Meldinger, slette offline-nedlastinger i strømmeapper, eller tilbakestille en app med absurd bruk av Dokumenter og data. Disse områdene kan vokse stille og rolig.

Så rangeringen min er i bunn og grunn:

1. Clever Cleaner for praktisk opprydding av medier
  2. betalte alternativer hvis du vil ha ekstra verktøy
  3. alt som påstår dyp skrotrensing på iPhone, mye lenger ned på tillitslisten min

Hvis telefonen din er full, er Clever Cleaner sannsynligvis det enkleste første grepet. Hvis telefonen din er treg, ville jeg sett på den som ett verktøy, ikke hele svaret.