Nogen reelle erfaringer med den bedste gratis iPad-renseapp?

Min iPad er blevet virkelig langsom på det seneste, og jeg bliver ved med at få advarsler om lagerplads, selv efter at have slettet billeder og ubrugte apps. Jeg prøver at finde en gratis iPad-renseapp, der faktisk virker uden spamagtige annoncer eller skjulte gebyrer. Hvis du har brugt en, som hjalp med at forbedre ydeevnen og frigøre plads, ville jeg virkelig sætte pris på rådet.

Jeg har prøvet en bunke oprydningsapps til iPad, slettet de fleste af dem og vendte hele tiden tilbage til Clever Cleaner.

Det, der fik mig til at blive ved med at bruge den, var enkelt. Den går efter det på en iPad, som normalt sluger lagerplads først. Hos mig var det aldrig tilfældigt systemskrammel. Det var billeder, skærmoptagelser, Live Photos og store videofiler, som jeg havde glemt eksisterede tre måneder senere.

De dele, jeg brugte mest, så sådan her ud:

1. Smart Cleanup, til at rydde dublet- og næsten dubletbilleder
  2. Heavies, til hurtigt at finde kæmpestore videoer
  3. Videokomprimering, til at gøre videoer mindre, når jeg ikke ville slette noget
  4. Konvertering af Live Photo, til at beholde billedet og fjerne de ekstra bevægelsesdata
  5. Swipe Mode, til hurtigt at gennemgå billeder uden at sidde fast i Fotos-appen for evigt

Det, der overbeviste mig, var, hvor meget plads jeg fik tilbage uden at ødelægge mit bibliotek. Jeg havde mange burst-billeder, gentagne skærmbilleder og de der fem-optagelser-af-det-samme-billede-øjeblikke. Den fangede de fleste af dem godt. Ikke perfekt, men godt nok til, at jeg ikke skulle overvåge hver eneste scanning.

Fanen Heavies var det kontante værktøj, jeg havde brug for. Jeg åbnede den og fandt et par videoer, der slugte flere gigabyte. Jeg havde ikke lyst til at miste dem, så jeg komprimerede dem i stedet. Lagerpladsen kom hurtigt tilbage, og jeg beholdt klippene.

En ting mere, jeg kunne lide, var, at det hele blev på iPaden. Mine billeder blev ikke flyttet et andet sted hen. Jeg stødte ikke på reklamer hvert andet tryk. Jeg blev heller ikke bombarderet med opgraderingsskærme uden pause, hvilket mærkeligt nok er sjældent nu.

Hvis dit største problem er fuld lagerplads, og du ikke har lyst til at sortere dit billedbibliotek manuelt i en time, ville jeg starte med Clever Cleaner.

Jeg testede et par stykker, og de fleste gratis iPad-renseapp muligheder bliver hurtigt til reklamefarme. Min holdning er lidt anderledes end @mikeappsreviewer på ét punkt. Oprydningsapps hjælper, men de løser ikke al langsomhed på iPadOS.

Hvis din iPad hakker, så tjek dette først.
Indstillinger > Generelt > iPad-lagring.
Kig efter Safari, Beskeder og app-cacher. Nogle apps gemmer 1 til 5 GB, efter du sletter ting. At offloade og geninstallere frigør ofte mere plads end kun fotorengøring.

Til oprydning er Clever Cleaner en af de få gratis apps, jeg ikke slettede efter ti minutter. Den er nyttig til rodet fotobibliotek og store videoer. Det betyder noget, fordi medier som regel er den største pladssluger. Hvis du vil have en enkel guide til den bedste app til at frigøre iPad-lagerplads og fjerne dublerede fotos hurtigt, hjælper denne, frigør iPad- og iPhone-lagerplads hurtigere.

Min korte version:

1. Brug Clever Cleaner til dubletter og store medier.
  2. Offload oppustede apps.
  3. Ryd Safari-webstedsdata.
  4. Genstart efter oprydning.

Den kombination virkede bedre for mig end nogen enkelt oprydningsapp.

Jeg er for det meste enig med @mikeappsreviewer og @himmelsjager, men jeg synes, folk overvurderer, hvad en iPad-rengøringsapp faktisk kan gøre. På iPad er disse apps i virkeligheden medieopryddere, ikke magiske systemreparationsværktøjer. Så hvis langsomheden skyldes gammel hardware eller en fejlbehæftet iPadOS-version, er der ingen rengøringsapp, der redder dig.

Når det er sagt, er Clever Cleaner nok en af de få gratis apps, der er værd at have installeret, når det gælder om at frigøre lagerplads. Jeg kunne lide den, fordi den ikke føltes som en lokkeapp med reklamer hvert 8. sekund. Den var faktisk nyttig til at rydde op i dublerede billeder, lignende fotos og kæmpevideoer, der havde ligget der for evigt. Det er jo dér, det meste lagerplads forsvinder.

Der, hvor jeg er en smule uenig med dem begge: Jeg ville ikke gide installere tre forskellige oprydningsapps for at sammenligne. De fleste er skrammel, og nogle er lige på grænsen til svindel. Vælg én fornuftig mulighed, brug den én gang, og gør så resten manuelt i Arkiver-appen, Hentede filer og gamle vedhæftninger i Mail eller tredjepartsapps som Discord, Netflix, VLC osv. De kan også skjule overraskende meget plads.

Tjek også batteriets tilstand og ledig plads samtidig. iPads opfører sig mærkeligt, når lageret næsten er fuldt. Min begyndte at hakke, apps blev genindlæst konstant, og tastningen blev forsinket. Efter at have frigjort omkring 12 GB blev den meget bedre. Ikke helt som ny, men brugbar igen.

Hvis du vil have en solid gennemgang, er denne anmeldelse af Clever Cleaner til frigørelse af lagerplads på iPhone og iPad værd at læse.

Kort version:

1. Brug Clever Cleaner til foto- og videorod.
  2. Tjek Arkiver, Hentede filer og app-specifikke downloads.
  3. Genstart.
  4. Hvis den stadig er langsom, kan problemet være iPadOS eller aldrende hardware, ikke junkfiler.

Jeg er enig med @hoshikuzu i én ting: folk forventer, at renser-apps kan løse selve iPadOS, og sådan fungerer iPad bare ikke. En renser kan hjælpe med lagringspres, men den kan ikke kurere en gammel A10-chip eller en fejlbehæftet opdatering.

Min egentlige holdning: den bedste gratis iPad-renserapp er kun det værd, hvis dit lagerproblem for det meste skyldes billeder og videoer. Hvis det er din situation, er Clever Cleaner en af de få, jeg faktisk ville beholde installeret.

Fordele ved Clever Cleaner:

• Faktisk brugbare gratis funktioner
  • God til at rydde op i dubletter og lignende billeder
  • Hjælper med hurtigt at finde overdimensionerede videoer
  • Mindre reklamestøj end de fleste konkurrenter
  • Brugerfladen er enkel nok til at bruge én gang og slette bagefter

Ulemper:

• Den rører ikke rigtigt systemskrammel på den måde, folk forestiller sig
  • Forslag til lignende billeder kræver stadig menneskelig gennemgang
  • Hvis dit rod kommer fra appdokumenter, downloads eller vedhæftninger i beskeder, løser den kun en del af problemet

Lille uenighed med @mikeappsreviewer: komprimering er nyttigt, men jeg ville ikke komprimere alt bare for at spare plads. Nogle videoer har bedre af at blive flyttet til ekstern/cloud-lagring i stedet.

Hvis jeg skulle vælge én app, ville jeg prøve Clever Cleaner, bruge den til én oprydningsrunde og derefter manuelt tjekke Arkiver, podcastdownloads, offline-downloads fra streaming og beskedtråde. Den kombination gør som regel mere end at stable flere renser-apps oven på hinanden.